Setiap saat dalam hidup adalah ibarat gambar yang belum pernah terlihat, dan gambar yang tidak akan terlihat lagi. . . . . So! Enj0y ur life & make it a Sweet Moment to remember. . . .



Friday, 18 January 2013

Segelas Air Sahaja....


Seorang ayah menemani anaknya ke bilik tidur. 
Setelah itu dia kembali melayari internet.




Anak : Abah. Kakak dahaga boleh tak bawa air sikit.

Abah : Tadi tak mau minum. Tak payahlah dah lewat ni. Tidurlah.
Lima minit selepas itu.


Anak : Abahhh.

Abah : Apa lagi?

Anak : Kakak dahaga tolonglah bawa air.

Abah : Kan abah dah kata tak boleh tadi. Kalau kamu minta lagi abah akan pukul.


Sepuluh minit kemudian.


Anak : Abahhh.

Abah : Memang nak kena budak ni. Apa lagi ha?

Anak : Kalau abah nak datang pukul saya nanti tolong bawa air sekali tau.


Mutiara Hikmah: Dari Abu Hurairah R.A. katanya, Rasulullah S.A.W bersabda: “Orang-orang yang bertanggungjawab mengurus anak yatim, baik dari keluarga sendiri atau tidak, maka aku dan dia seperti dua ini di syurga kelak.” Dan baginda memberi isyarat dengan merapatkan jari telunjuk dan jari tengah (ertinya berdekatan).


10 comments:

  1. alahai abah...sgelas air jer...huhuhu

    ReplyDelete
  2. kesian anak dia, nak air je pon. bukan mintak psp. huhuhu :)

    ReplyDelete
  3. enjoy reading it ! I will be your loyal readers !

    ReplyDelete
  4. sanggup kne pukul sbb na air . sebak . :'(

    ReplyDelete
  5. ambui garang pulak abah dia tu. nak air je pun :)

    ReplyDelete
  6. Hehehe.lawak la pulak.......:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...